Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google.

Je kunt natuurlijk zelf vertellen wat je als bedrijf allemaal doet en hoe goed je daarin bent, maar het is veel sterker en overtuigender als klanten over jou zeggen dat je een topbedrijf bent en een uitstekende dienstverlening hebt. Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google.

In dit artikel lees je hoe Google recensies werkt en hoe je direct een link naar je klanten kan sturen om een review te ontvangen.

Google Mijn Bedrijf: essentieel voor je lokale vindbaarheid

Voor elk bedrijf, maar vooral voor lokale bedrijven, is Google Mijn Bedrijf essentieel. Het draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving. Wanneer je een vermelding hebt op Google Mijn Bedrijf, kun je ook extra informatie geven aan hen: adresgegevens, openingstijden, website, telefoonnummer, e-mailadres, beschrijving van het bedrijf, etc. Maar naast het vermelden van deze informatie, kun je Google Mijn Bedrijf ook gebruiken voor het ontvangen van Google recensies.

Ontvang jij al Google recensies?

Potentiële klanten willen zekerheid. Ze willen er zeker van zijn dat jouw producten of dienstverlening het beste aansluit bij hun wensen. Recensies, zoals in Google, worden daarom steeds belangrijker. Bovendien geven de Google recensies ook aan hoe jouw bedrijf is. Omdat de overweging voor potentiele klanten, om wel of niet voor jou te kiezen, belangrijk is, vertoont Google de reviews in de lokale zoekresultaten. Wanneer je vijf of meer reviews hebt ontvangen op jouw Google Mijn Bedrijf pagina, worden de sterren vertoond in de lokale zoekresultaten.

google reviews

Omdat Google waardevol wil zijn voor haar bezoekers, neemt zij het aantal Google recensies en de score mee in de rangschikking van de lokale zoekresultaten. Hoe meer recensies en positieve beoordelingen, hoe beter waarschijnlijk de positie is.

Reviews op Google ontvangen

Wil jij reviews van jouw klanten ontvangen? Maak het ze dan gemakkelijk en maak een link aan waarop ze kunnen klikken om reviews te schrijven. Hieronder een stappenplan:

  1. Ga op zoek naar je Place ID.
  2. Zoek naar je bedrijfsnaam en klik op het resultaat voor jouw bedrijf.
  3. Kopieer de Place ID-code die onder jouw bedrijfsnaam staat.
  4. Plaats de Place ID-code achter deze URL: https://search.google.com/local/writereview?placeid=
  5. Maak eventueel gebruik van een shortener om de URL in te korten.
  6. Verstuur vervolgens de link naar je klanten om een review te ontvangen of plaats deze in je handtekening.
  7. U kunt een review voor ons achter laten op https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ7TQXK7fSyUcRiRqU2nq_xug

google recensies krijgen

Wanneer je een review ontvangt, maak dan contact met je klanten door te reageren op de reviews die je ontvangt.

Google recensie verwijderen

Heb je een Google recensie ontvangen en wil je deze verwijderen, dan zijn er twee mogelijkheden. In de eerste plaats kun je Google zelf inschakelen om de Google recensie te verwijderen. Lukt dit niet, dan kun je natuurlijk nog een rechter inschakelen. Echter, beide opties bieden helaas geen garantie op succes. Een recensie blijft een subjectieve beoordeling en dat weegt zwaar mee voor Google.

Meer weten over lokale SEO?

Wil je meer weten over lokale SEO of over zoekmachine optimalisatie in het algemeen en wat het jou kan opleveren? Neem dan contact met ons op 

marketing

Meer marketing items

18 apr

Gebruik server side tagging voor accurate metingen

Er zijn voortdurende ontwikkelingen op gebied van online privacy en de aanpassingen in het gebruik van (third party) tracking cookies. Voorheen werd de data via de client-side verzameld. Maar deze is niet meer volledig. Server side tagging is de nieuwe methode waarmee we data verzamelen. Deze methode biedt een oplossing om gegevens te blijven verzamelen op een manier die toekomstbestendig en privacyvriendelijk is.

22 mrt

Maak je klaar voor Google Consent Mode V2

Per 1 maart is er een wijziging in de cookiewet doorgevoerd. Al enkele jaren zijn websites verplicht om bezoekers te informeren welke persoonsgegevens websites bijhouden, maar advertentieplatformen zijn nu verplicht om deze data op een legale manier te verzamelen. Website bezoekers krijgen meer grip op hun eigen data.

23 jan

Moet u linkbuilding uitbesteden

Als u in de SEO-branche zit, dan weet u dat linkbuilding een van de belangrijkste aspecten is om een website hoger in de resultatenpagina's van zoekmachines te krijgen. Maar wat gebeurt er als je geen tijd of middelen hebt om zelf aan linkbuilding te doen? Dat is waar outsourcing om de hoek komt kijken. In deze blogpost bespreken we de voor- en nadelen van het uitbesteden van uw linkbuilding, zodat u een weloverwogen beslissing kunt nemen over wat het beste is voor uw bedrijf.

22 dec

5 meest voorkomende linkbuildingfouten - en hoe ze te vermijden

Linkbuilding kan een lastige zaak zijn. Doe het goed en u zult een aanzienlijke toename van het verkeer en de zichtbaarheid van uw website zien. Doet u het echter verkeerd, dan kunt u meer kwaad dan goed doen. In deze blogpost overlopen we 5 van de meest voorkomende fouten bij linkbuilding - en geven we u enkele tips om ze te vermijden.

07 nov

On-Page Optimalisatie: Het wat, waarom en hoe

On-page optimalisatie is een van de belangrijkste, maar vaak verkeerd begrepen aspecten van zoekmachine optimalisatie (SEO). In zijn eenvoudigste vorm is on-page optimalisatie het proces van het optimaliseren van individuele webpagina's om hun positie in de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) te verbeteren

14 sep

Het belang van linkbuilding

Linkbuilding is het proces van het verwerven van hyperlinks van andere websites naar de jouwe. Linkbuilding is belangrijk omdat het een van de vele factoren is die zoekmachines zoals Google gebruiken om websites te rangschikken. Linkbuilding kan een moeilijk en tijdrovend proces zijn, daarom kiezen veel mensen ervoor het uit te besteden aan een bureau of freelancer. 

13 jan

Hoe schrijf ik een klantcase

Klantcases zijn een goede manier om de content op uw website actief te houden voor Google, wat zorgt voor een hogere plaats in de zoekresultaten. Daarnaast laten de cases aan uw bezoekers zien wat voor werk u levert en wekt het vertrouwen op. Wij hebben een aantal tips voor het schrijven van een case voor u op een rijtje gezet.

15 dec

Een goede landingspagina schrijven

Een landingspagina schrijven is niet zo simpel als u denkt. Er zijn veel punten waar u rekening mee moet houden om de bezoeker te stimuleren en om hoog in de zoekresultaten van Google te komen. Wij hebben de punten voor u op een rijtje gezet.

28 okt

Hoe kom ik hoger in Google?

Wij krijgen vanuit bedrijven vaak de vraag: ‘’Hoe kom ik hogerop in Google?’’ Er zijn hier meerdere antwoorden op mogelijk. Dus hebben wij een lijst samengesteld met alle tips voor hoe uw bedrijf hoger in de Google zoekresultaten komt.

28 sep

Hoe werkt Google Shopping

De Google Shopping handleiding voor dummies. Wij hebben voor u op een rijtje gezet wat Google Shopping is, hoe het werkt en hoe u het opzet. Verder beschrijven we welke andere mogelijkheden voor Shopping kanalen er nog zijn. 

13 aug

Nieuw! Afbeeldingen in uw Google Ads

Sinds kort geleden zijn er beeldextensies toegevoegd aan de lijst met advertentie-extensies van Google Ads. Dit betekent dat u nog zichtbaarder kan worden in de zoekresultaten op Google. Laat bijvoorbeeld uw logo, pand of product zien naast uw tekstadvertentie.

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer