Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

SEO staat voor Search Engine Optimization en dat betekent dat je jouw website zo inricht dat de website beter vindbaar is in verschillende zoekmachines. SEO is een lang proces en is niet iets wat in een dag werken klaar is. In deze blogs zijn enkele tips gegeven voor bedrijven en mensen die beginnen met een SEO-strategie.

Onderzoek naar zoektermen

Onderzoek op welke zoektermen je gevonden wil worden. Kijk hier kritisch naar, op veel zoektermen te vinden zijn klinkt erg verleidelijk, maar focus je eerst op enkele termen en breid je dan verder uit.

Kies een specifieke combinatie

Na het achterhalen op welke zoektermen je gevonden wil worden, is het handig om dit op een specifieke manier te combineren. Hierdoor heb je minder concurrentie van andere websites.

Als je focus bijvoorbeeld wil leggen op de zoekterm; ‘websitebouwer’ is het verstandig om het bijvoorbeeld unieker te maken door het volgende te gebruiken; ‘moderne websitebouwer’ of ‘Groningse websitebouwer’.

Content maken

Wanneer je zoektermen hebt bepaald, maak er dan op  unieke content voor deze zoektermen. Verwerk in je content zoveel mogelijk jouw zoektermen met relevante teksten, waardoor je bezoekers je website kan vinden.

Blogs maken

Maken van blogs kan je bezoekersaantal ook laten stijgen. Verwerk in deze blogs relevante tips voor bezoekers. Volg hierbij goed wat de huidige trends zijn en probeer deze trends te voorspellen.

Niet kopiëren

Content schrijven kan wel lastig zijn, in het begin kan dit ook veel werk opleveren. Het schrijven van unieke content kan lastig zijn, maar kopieer nooit content van andere websites. Google is slim genoeg om dit te herkennen, en laat deze content niet zien op Google. Investeer dus genoeg tijd op je eigen content te schrijven.

Afbeeldingen

Gebruik van het maken van content ook unieke afbeeldingen. Wij raden aan om zoals bij de teksten unieke afbeeldingen te gebruiken en niet zomaar een afbeelding van een andere website te kopiëren.

Tekstenschrijver

Als je weet dat je geen goede schrijver bent, is het misschien rendabel om een externe partij in te huren, die unieke content creëert voor jouw website. Deze mensen zijn experts in het schrijven van teksten, waardoor je hoge kwaliteit content kan aanbieden.

Updates

Update je content regelmatig, volg de trends en volg een schema bij het posten. Plaats niet in één maand tijd 4 blogs en daarna 3 in een half jaar tijd. Balanseer dit uit, maak een goed doordacht plan.

Social media

Je zou haast denken dat social media niet belangrijk is voor SEO, maar dat is het juist wel. Plaats ook op je social mediakanalen updates van je blogs of andere artikelen. Door gebruikers die je blogs delen of likes, kan je een reactie van Google verwachten.

Snelheid

Investeren in een snelle hosting is noodzakelijk. Hoe sneller je website hoe beter het scoort op Google. En hoe groter de kans is dat de bezoeker blijft op je website. Niemand wil wachten op het laden van een website.

Linkbuilding

Door je website op verschillende andere websites te plaatsen creëer je linkbuilding, ook hierin is kwaliteit beter dan kwantiteit.  Google herkent goede links en geeft hier een score aan. Je kan beter op één goede website staan dan tien slechte websites. De kwaliteit van linkbuilding is lastig te bepalen en daarom is hulp vragen van een ervaren marketeer geen verkeerde stap.

Google Search Console

Wanneer je SEO uitvoert is het niet altijd gemakkelijk om te bepalen als het succesvol is of niet. Je ziet pas na een lange tijd of je investering waard is of niet. Door Google ’s Search Console te gebruiken kan je bijhouden hoe je website scoort op Google op je gebruikte zoektermen. Je krijgt hierin je positie te zien en wanneer je gestegen of gedaald bent.

Technisch

Om goed te scoren op Google is het belangrijk dat je website of webshop technisch goed is. Een goedkope Wordpress website met een basis template is in de ogen van Google niet altijd goed genoeg. Een ervaren webbouwer kan een website SEO klaar opleveren, waardoor jij je hier geen zorgen over hoeft te maken.

Pagina’s

Ook bij de pagina’s is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Verwijder dus pagina’s  die niet goed zijn of totaal niet relevant meer zijn. Google geeft niet alleen pluspunten maar ook minpunten aan websites. Door slecht bezoekende pagina’s te verwijderen kan het voorzorgen dat je een betere score ontvangt van Google.

Reactiesysteem en/of ratingsysteem

Bezoekers die een review of reactie plaats is een positieve update voor je website. Google neemt dit mee in jouw positie op Google. Je gebruikers creëert voor jouw unieke content en hier is Google gek op.

Geen idee waar je moet starten?

Bel of mail ons gerust als je na het lezen van deze blog er nog steeds niet uit komt. Wij helpen je graag met het starten van je SEO-campagne en ondersteunen jou zo lang het nodig is.

 

 

 

marketing

Meer marketing items

08 okt

6 Voordelen en nadelen van SEA

SEA ook wel bekend als Search Engine Advertising is een alternatief voor de welbekende SEO strategie. Met SEA kan je tegen een betaling je website hoger plaatsen bij je gewenste zoekmachine zoals, Google, Yahoo en Bing. In deze blog bespreken we de belangrijkste voordelen en nadelen van SEA.

15 jun

Hoger in Google met deze 16 SEO-tips

Geen idee hoe je goede seo content schrijft? Bekijk in deze blog hoe je hoger in Google kan komen. Met handige tips leggen we uit wat je zelf kan doen.

16 sep

Google heeft nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd

Vandaag heeft Google aangekondigd dat het de kenmerken van nofollow-links alleen als een hint en niet als een richtlijn in de toekomst zal behandelen. Daarnaast zijn er twee nieuwe linkkenmerken geïntroduceerd. Lees hier wat voor invloed dit heeft op uw website en welke aanpassingen u moet moet doen.

03 apr

Google recensies voor jouw bedrijf krijgen

Vind je de vindbaarheid van je bedrijf in Google belangrijk, dan is Google reviews essentieel voor jou beter vindbaar te zijn in Google. Google review draagt namelijk bij aan je zichtbaarheid en vindbaarheid voor (potentiële) klanten in je omgeving.

04 mrt

Wat is contentmarketing en waarom is het belangrijk?

Content wordt aangeduid als informatie, die je zowel online als offline met elkaar kunt delen. Dit kan in de vorm van een tekst zijn, maar ook beeld of geluid zijn content. Met contentmarketing ga je de conversatie aan met de klant, rekening houdende met het effect van social media en de kracht die zoekmachines hebben. 

14 nov

Hoe beoordeelt Google uw website?

Google is constant bezig om uw website te beoordelen om te bepalen waar ze uw website in de zoekresultaten gaan tonen. Dit doen zij op meer dan 200 onderdelen, die grofweg onderverdeeld kunnen worden in drie categorieën. Per categorie hebben we de belangrijkste onderdelen op een rij gezet.

12 okt

Waarom je voor een gesloten review-systeem moet kiezen

Klantrecensies zijn hartstikke handig voor zowel de consument als de webwinkelier. Maar niet elke recensie is even gewenst of nuttig. Wanneer iedereen een recensie kan achterlaten, kan dat de kwaliteit van de gebruikersbeoordelingen verminderen. Er zijn goede redenen om voor een zogeheten gesloten recensiesysteem te kiezen.

Custom Website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer